Close Sidebar
Type & Hit Enter To Search

de David Raviczki

Eram terminat. Se terminase TOTUL! Şi mâncatul prinţeselor, dar şi băutul siropului de arţar. Priveam în sus, vedeam luna cum străbătea cerul. Vertebrele îmi îngheţaseră de la răcoarea solului pe care zăceam întins. Încercasem să scot o mică flacără pe nări ca să mă încălzesc, dar tot ce ieşi fu un fum vag de ţigară.
Dintr-odată, o amintire foooooarte îndepărtată îmi străbătu mintea… sau era doar ce se întâmplase de dimineaţă:
− No, numa’ bun! Ce bine am dormit ! Şi… ce… am… mai visat, am zis eu, vorbele fiindu-mi întrerupte de siropul de arţar combinat cu ciocolată ce îmi aluneca pe gât. De fapt, nu mai ştiu ce am visat.
M-am deplasat rapid către MacBook Pro-ul meu de generaţie 2063 pe care l-am cumpărat în 2062 şi am intrat pe ZOOZEL, adică motorul de căutare plagiat de zmei de la GOOGLE. Am scris: „www. printeseonline.zm”. Pe prima pagină a apărut anunţul: Prinţesa POKERSVILLE-ului, acum locaţia… la doar 4 rubini!
Nici nu am stat pe gânduri şi am fugit la cămară, unde, sub un miel la proţap şi un tip din Liceul Jean Monnet la grătar, zăceau două kalașuri. Am luat ce am putut.
− Perfect, hai la garaj, am răsuflat.
Am deschis poarta garajului şi am scos afară noua achiziţie: un tanc blindat cu armură de 60 de cm şi un tun de 200. Am încălecat pe turelă şi am pornit către palat, fără să realizez că Făt-Frumos se apucase între timp de hacking şi-mi spărsese baza de date a PC-ului, astfel ştia că sunt pe urmele prinţesei!
Mergând spre palat cu viteză mare şi mâncând tipul din Jean Monnet cu o delicioasă cremă de caramel şi cacao, nu am obsevat că m-a prins radarul şi că nişte „curcani” sunt pe urmele mele. Un cap de cretă pe motocicletă îmi făcu semn să trag pe dreapta, aşa că eu am tras spre stânga, l-am turtit cu șenilele şi mi-am continuat drumul. Atenţia fiindu-mi încă distrasă de acest incident, nu am observat că Făt-Frumos stătea cu un PANZER – 1042 exact în fața mea.
În câteva secunde blindajul tancului a fost spulberat, iar eu catapultat pe marginea drumului. Era deja seară. Până să mă ridic, Făt-Frumos îndreptă un pistol cu apă spre mine şi îmi stinse flăcările pentru totdeauana. ERAM TERMINAT! Se terminase TOTUL!!!

(povestire scrisă la Școala de vară de scriere creativă cu Adina Rosetti)

david ravizcki

David

de Ana Cernea

Și acum trăiesc fericiți într-o casă cu mulți copii cărora le-au pus nume antice, desigur. Dar povestea lor de dragoste e mai veche și chiar merită să fie povestită.

Cu 11 ani înainte

„Oare ce am azi în program?”, se întrebă îngândurat extraterestrul Nuțu. Chiar când voia să deschidă ușa frigiderului ca să-și ia o bere Space Bubble, se pomeni cu o navă ciudată în fața porții. Trebuie menționat că el era singurul locuitor al sectorului 13 de pe planeta Marte.

„Bonjour, monsieur. Nous sommes de NASA.”

„Bună ziua. Da’ ce-i NASA asta?”

„Venez avec nous, monsieur l’extraterestre.”

Și cu aceste ultime vorbe, îl traseră de mânecă și-l împinseră în navă. Din receptor se auzi o voce robotică׃ „On sera arrivé sur Terre en 3 heures. Commencez le procès dˈeffaçer la mémoire.”

Nuțu nu înțelegea nimic din ce spuneau, dar, într-un mod ciudat, se simțea bine și în siguranță.

Un astronaut-medic îl duse într-o cameră și îi lipi niște fire de cap. Avea o senzație ciudată, de parcă i se golește capul și venele îi plesnesc. După asta, căzu într-un somn profund.

***

„Ooo, dar cât de singură mă simt. Nicio statuie nu este prietenoasă cu mine. Se cred superiori doar pentru că ei au brațe și eu nu. Dar de asta sunt specială, pentru asta sunt celebră. Aș vrea să vină cineva să-mi țină companie. Mă simt atât de singură și neiubită.”

Auzi un zgomot puternic și văzu că o nouă vitrină va fi expusă.

„Mă întreb ce au mai adus aici.”

Când vitrina trecu prin fața ei, simți de parcă zvâcnește ceva în ea. Era un animăluț ciudat, cu pielea bej-movulie și cu niște buline maro. O privire de vis pe care nu o va uita prea curând.

Seara veni și noul exponat se mișcă și ieși din vitrină.

„Ooo, Venus din Milo. De când te-am văzut pentru prima dată doar la tine m-am gândit. Chipul tău angelic, sculptat parcă de un artist foarte talentat, îmi apare mereu în minte când închid ochii. Părul tău blond și mătăsos este perfect și aș vrea să-mi trec degetele prin el și să-l mângâi. Cred că inima mea de extraterestru s-a îndrăgostit de tine. Nu vrei să plecăm amândoi din acest muzeu vechi și prăfos?”

„Ba da, vreau, doar că eu sunt o statuie. Ar trebui să mă reîntorc la viață, dar nu știu la cine să apelez.”

„Nu-ți face griji, cunosc eu un vrăjitor care ne poate ajuta.”

Așa că îl sună pe vărul său, Costel, și îi ceru ajutorul. Acesta apăru într-o secundă și incantă ceva în sanscrita veche. Ca prin magie, Venus redeveni om.

„Îmi pare rău, dar nu-ți pot da brațele înapoi”,  spuse Costel.

„Nu-i nimic, deja ai făcut atâtea pentru mine. Îți mulțumesc.”

„Mersi, Costele, îți voi fi mereu recunoscător.”

Și cu asta, Venus și cu Nuțu plecară din muzeu și trăiră fericiți până la adânci bătrâneți.

 

Și asta a fost povestea lor de dragoste care a făcut înconjurul lumii.

(povestire scrisă la Școala de vară de scriere creativă cu Adina Rosetti)

ana cernea scoala de vara scriere creativa

Adina și Ana

de Ioana Popescu

Stătea într-o parte, învăluită misterios într-un nor albăstrui de fum ce se ridica aromat în înaltul neoanelor. Purta un pardesiu lucios și lung iar unghiile-i perfect lăcuite străluceau în noapte. Cu ochii duși în depărtări, privind parcă la vremuri de mult apuse, trase un ultim fum înainte să se îndrepte spre intrare. O priveam din umbră, înainte să-i aud vocea de care îmi era atât de dor.

− Bună seara, îl întâmpină pe bodyguard cu o voce languroasă.

Nu zice nimic, încordându-și bicepsul lucrat peste intrare.

− Aș putea să intru?
− De ce?!
− Poate ca să dansez.
− Domnișorico, știți foarte bine că ăsta nu e un club ordinar, se răstește el. Dar înainte să continue, vede cum urechile pisicuței se pleoștesc și lacrimile i se adună în ochi.
− Dar… eu aici… aici veneam cu cu… cu motanul meu înainte… înainte să… să să… disparăăă, izbucni ea într-un bocet finuț.

Cățelandrul, care aparent nu știa cum să procedeze în cazul femeiuștilor care plâng, încerca în zadar să o calmeze.

− Ok ok, zise într-un sfârșit, poți să intri!

Arborând zâmbetul de dinainte, trecu de cațel, intrând în zumzăitul disco.

Intrasem. Luminile îmi colorau extraterestru blănița iar inima îmi bătea pe ritm. Țin minte că asta era melodia preferată a lui Nelu, realizez cu lacrimi în ochi. Ah, motănelul meu drag. Dar acum trebuia să mă concentrez, aveam un scop precis.

Marea supraîncălzită de iepurași se agita pe ringul de dans, în timp ce încercam să-mi fac loc până la camera așa-zis secretă, unde știam că se lăfăia El Bossinio, cum se autointitulase căpetenia clanului Iepurașilor Obezi, în al cărui club mă găseam.

Găsesc ușa încrustată excesiv cu cristale de zahăr. Îmi iau două minute pentru a-mi aminti bătaia pe care mi-a arătat-o Nelu înainte să dispară. Ciocănesc, iar în scurt timp, un ochi roșu de iepure mă privește bănuitor, apoi deschide.

− Cu ce te pot ajuta, madmoiselle?
− Aș vrea să vorbesc cu șeful tău.
− Nu oricine poate ajunge la El Bossinio atât de ușor, îmi spune grav. Înțeleg aluzia și scot dintr-un buzunar o cutie rară cu trufe învelite în morcovi.
− Pe aici, îmi zice poftindu-mă într-o cameră.

Închide ușa, iar eu rămân un moment cu privirea pironită. În mijlocul încăperii, pe un divan din ciocolată belgiană era poate cel mai gras iepure pe care îl văzusem vreodată.

− O, dar ce pardesiu frumos, blindat cu multe bunătăți dacă nu mă înșală mirosul.
− Hai să trecem direct la subiect, te rog.

O ușă se deschide, iar El Bossinio îmi face semn să aștept. Îl ucid puțin cu privirea, pe el și pe servitorul lui care îi adusese o gustare. Mă mișc agitată, până rămânem singuri din nou.

− Unde ai plasat ultimul cartel de zahăr brun și cui? îl întreb direct. Nu sunt aici ca să te arestez, am nevoie doar de informația asta!

El Bossinio luă o gură de ciocolată caldă, se linse pe mustăți și zise pofticios:

− De ce ți-aș zice eu asta? Ești simpatică tu așa. Hmm, poate chiar am pu…

Se poticnește și ia o gură disperată de aer cu ochii ieșiți din orbite, moment în care capul îi cade pe spate inert. Mă retrag cu groază, împiedicându-mă de un rulou de ciocolată. Reușesc cumva să ajung înapoi în club, în mijlocul muzicii asurzitoare. Respiram precipitat, iar prin minte îmi vâjâiau o mulțime de întrebări. Oare să fi fost ea? Atinsă parcă de un fluture, observ un bilețel în palma mea. Îl despăturesc repede și citesc:

Sunt în viață. „Vrăjitoarea de turtă dulce” este după noi. Ne vedem la ora „noastră” la fabrica de ciocolată din Vienna. Mi-e dor de tine. Arde biletul.

(povestire scrisă la Școala de vară de scriere creativă cu Adina Rosetti)

ioana popescu scoala de vara

Adina și Ioana

de Alexia Uscatu

În mintea mea sunt mereu prezente două mari personaje: copilul şi adultul.
− Alexia are deja aproape 14 ani, aşa că ar trebui să îmi fac apariţia în viaţa ei puţin mai des ca înainte, spuse adultul gânditor.
− Dar stai puţin, nu pot fi neglijat aşa uşor, sări copilul. Alexia va mai avea gândirea şi inima ei de copil cel puţin câţiva ani. Eu propun să ne facem ambii apariţia la fel de des ca înainte, spuse copilul puţin supărat. Suntem amândouă personaje în mintea ei. Am citit şi eu, m-am informat cum e în lumea ei. Adulţii sunt foarte stresaţi, nu îşi mai folosesc aproape deloc imaginaţia şi sunt permanent nervoşi. Aşadar sunt în căutare de oameni cu minte şi suflet de copil. Haide totuşi să nu avansăm în maturizarea Alexiei, încheie copilul.
− În regulă.

− Ştii că Alexia are o grămadă de certuri în ultimul timp? Cred că ar trebui să îţi faci şi tu apariţia în dispute, nu numai unde sunt evenimente frumoase. Nu spuneai că vrei să te implici mai mult? Spuse copilul cu mândrie în glas.
− Ai mare dreptate, recunosc. Însă apare o mică problemă… ştii, eu sunt o persoană foarte somnoroasă. Adorm aici, la locul meu de muncă, frecvent. Te-aş putea oare ruga să mă trezeşti de fiecare dată când sună alarma de dispută în sala de control? întrebă adultul cu entuziasm în voce.
− Desigur, îndrugă cu jumătate de gură copilul. Cred că ar trebui să te învăţ cum să fii atent. Ai nevoie doar de un iPod, nişte căşti şi un espresso de dimineaţă. Apropo, am hotărât împreună cu departamentul care controlează sentimentele Alexiei că vom avea un nou coleg în echipă. El se numeşte Teo şi este ursuleţul imaginar de pluș al copilului pe care îl ajutăm noi. S-a aprins becul verde ce indică un băiat în preajma Alexiei! Pe mai târziu!

(povestire scrisă la Școala de vară de scriere creativă cu Adina Rosetti)

alexia uscatu

Adina și Alexia

de Janna Grigoraș

Bob s-a născut în Berlinul de Est, în timpul Războiului Rece. Părinţii lui au fost omorâţi de comunişti, lăsându-l singur pe străzi. Când Bob avea bani, mergea la cinema. Când avea timp, mergea la bibliotecă. Acum el trăieşte în New York şi lucrează ca scenarist. Sau, mai bine zis, lucra…

− De ce te-am angajat! urlă regizorul Aribella. Bob era de sute de ori mai bun ca tine! Of, pleacă de-aici! Strigă Aribella la săracul scenarist. Oftă, apoi îşi aminti ce se întâmplase cu Bob.

Începuse ca o zi normală. Bob se trezise cu iubita lui, merseseră la o cafenea, apoi iubita lui plecase la librăria la care lucra. După o siestă scurtă, Bob îşi puse pălăria pe cap şi se îndreptă spre clădirea la care lucra câteva ore pe zi, scriind diferite scenarii şi ajutând la filmarea lor. Avea de lucru la o scenă pentru noul film al lui Tim Burton, la al cărui scenariu colabora.

Bob intră în Megamix Studios, o clădire înaltă şi intimidantă, vopsită în mov, cu uşi de lemn şi o plăcuță albă la fiecare geam. Clădirea era învecinată cu Empire State Building, care era în construcţie pentru adăugarea a 100 de etaje.

Bob se grăbi, sperând să nu fi întârziat și nedorind să-l supere pe Aribella. Dar, în timp ce se îndrepta spre liftul care trebuia să-l ducă la etajul 45, observă un semn lângă uşă. Un semn care nu mai fusese acolo. Intrând, văzu că era o simplă sală de cinema. Când vru să plece, observă o bucată de film pe jos și, fără să-și dea seama ce i se întâmplă, fu tras cu totul în film și dispăru pentru totdeauna.

(povestire scrisă la Școala de vară de scriere creativă cu Adina Rosetti)

janna grigoras

Janna și Adina

de Daria Anghel

După ce am înghițit lumina cerului de februarie, am început deja să mă simt vinovată. Supermarketul, clădirile, șoseaua, toate erau sub mine, sau în mine, nici nu mai știu: totul era o învălmășeală din care cu greu distingeam câteva voci și câteva frunze roșii.

Îmi pare rău că le-am făcut asta atâtor oameni, dar nu am avut de ales. Mărturisesc: m-am lăsat amețită cu totul de visul acela. Totul a început azi-dimineață, când pe munte era frig, doar suntem la începutul lui februarie, mi-am spus. Cerul era trandafiriu, senin și îndepărtat, și mă simțeam bine, liberă și nesfârșită, privindu-l. Apoi, am auzit niște voci împleticindu-se prin aer, de departe: una era groasă și gravă, iar alta răsuna a gol, fără a fi în stare să ducă vreo frază până la capăt. Le-am ascultat atentă, se apropiau din ce în ce mai mult și, la un moment dat, am putut să văd două perechi de picioare.

Dar nu mai pot mărturisi mai departe, e mult prea dureros și un sentiment ciudat mă face să mă topesc. Unii oameni poate l-ar numi ,,vină”, iar eu lâncezesc aici, singură, neavând habar nu am cum să-i spun, o neliniște ca un cui, o teamă, știu doar că există.

Revin, totuși, să-mi duc la bun sfârșit confesiunile. Când s-au apropiat, cei doi oameni au încetat să mai vorbească. Unul dintre ei părea să caute ceva, cerceta cu atenție tot copacii, se uita bine în jur, dar era atât de zăpăcit, încât spunea uneori cu voce tare: Dumnezeule, oare ce fac aici? Celălalt era cumpătat, atent. Avea o geantă care pulsa ca o inimă – cine știe ce-o fi fost acolo.

Mă apropii din ce în ce mai mult de momentul dezastrului.

Exploratorul zăpăcit a alunecat, s-a agățat de o ramură care s-a rupt și, apoi, neputând să se echilibreze, a căzut, s-a prăbușit cu totul, cât era de mare, și a tras după el și geanta celuilalt – probabil că a se prinde de geantă fusese și ea o metodă de menținere a echilibrului. Odată căzută, geanta s-a desfăcut și am simțit ceva pătrunzându-mi prin pielea albă, un fel de substanță moale topind câteva particule reci, până a ajuns în adâncuri: habar nu aveam ce era, dar mă făcea să mă simt mai puternică și mai vie ca niciodată.

Acum, după ce dezastrul s-a produs, îmi dau seama ce era: un vis. Cert e că atunci nu-mi doream decât să ies în lume, să las soarele să-mi strălucească în piele, formând cercuri auriu-roșiatice, să mă simt nesfârșită și liberă și sub alte ceruri.

− Vino aici, Martin, l-am auzit pe explorator spunându-i celuilalt.
Amândoi s-au îndepărtat încet, am rămas iarăși singură, așa că am început să mă gândesc. Îmi plăcea muntele, dar vocile oamenilor treziseră în mine altceva, îmi doream să fiu umană. Pentru că știu tot ce știe un om, știu cum e să ți se facă inima terci de nostalgie, știu ce înseamnă singurătatea, aici, între brazi, niciodată n-ai putea fi mai singur. Dar nu pot să vorbesc și, dacă mă întorc pe o parte, moartea stă și pândește, moartea mea e lumina roșiatică a amiezii, care arde chiar și iarna, la început de februarie. Așa că am vrut să se schimbe, am vrut ca toate astea să se schimbe definitiv.

M-am prăvălit cu totul, rostogolindu-mă ca un copil, făcând bulgări de zăpadă albi și fragili, ca genunchii unui nou-născut. Muntele era abrupt, m-am lăsat împinsă de aer, m-am lăsat să cad și, când în sfârșit am ajuns în oraș, oamenii strigau. Se auzea același cuvânt, rostit cu un fel de teroare avalanșa, avalanșa, avalanșa avalanșa avalanșa avalanșa avalanșa și doar asta se auzea și nu înțelegeam despre ce vorbesc. În supermarket i-am mai zărit o singură dată pe cei doi care m-au făcut să ajung în situația asta.

Și am sărit peste strigăte, peste păduri, peste oameni, peste lumină, înghițind tot.

Se face târziu. Vina se topește încet-încet, odată cu pielea mea albă. În oraș, pe șosea, mașinile trec roșii, albastre, negre, galbene, una după alta, una după alta și, la o fereastră, perdelele se mișcă ușor, aproape că ar putea trece neobservate.

(povestire scrisă la Școala de vară de scriere creativă cu Adina Rosetti)

Adina și Daria :)

Adina și Daria 🙂

Fundația Pact, activă în domeniul dezvoltării comunitare în 19 județe, are un proiect care se numește Împreună pentru comunitate, indiferent de etnie – tinerii din rural provoacă schimbarea, prin care, printre altele, tinerii din Spanțov (Călărași), Valea Corbului (Argeș), Făcăeni (Ialomița) și Găujani (Giurgiu) adună idei și soluții din comunitate, pentru nevoile lor. Cum? Prin 16 evenimente sub pălăria pe care scrie „Luna interculturală”.

Luna interculturala

„Tinerii au acea „energie care schimbă locul” și sunt resursa cea mai importantă atunci când vrem să facem o schimbare în bine în comunitatea în care trăim. Însă, pentru a acționa, ei au nevoie de susținere, îndrumare și de instrumente adecvate nevoilor lor. Luna Interculturală are în vedere crearea acestui spațiu de susținere și implicare în comunitate, folosindu-se de metode creative pentru a provoca o schimbare. În cadrul celor 4 evenimente din fiecare comunitate, tinerii vor pune în practică ceea ce învață și organizează de câteva luni, cu scopul de a atrage atenția asupra nevoilor lor și a găsi soluțiile potrivite împreună”, declară Laura Greta Marin, manager de proiect.

Există acest album al visurilor amânate, la care am promis să contribuim și noi. Așa că iată-l pe onor Motanov cu mesajul lui. Visul nostru amânat ar fi organizarea atelierelor pentru copii și în alte orașe din țară. L-am amânat pentru că n-a fost prioritar și pentru că ar dura ceva timp să-l împlinim, dar scuze găsim, nicio problemă :)) Motivație să fie și dăm jos toate piedicile!

motanov pact

Playground for Education e un concert prin care prietenii de la Ajungem Mari aniversează un an de cursuri cu copiii din centrele de plasament. Un concert la care mergem și la care vă invităm și pe voi! Intrarea e 15 lei și așa contribuiți la creșterea șanselor copiilor din centre.

Cu idei de jocuri am contribuit și noi, așa că ne punem și mai mult ambiția să vă aducem la concert!

playground for education

Șuie Paparude, Coma, Les Elephants Bizarres, Pixels şi Harlequin_Jack cântă pe 28 mai la Berăria H pentru educaţia copiilor din centre de plasament, într-un concert optimist cu multă joacă. Pe lângă concert şi bucuria de a face o faptă bună, la evenimentul “Playground for Education” publicul se poate distra cu jocuri din copilărie şi cu jocuri pentru oameni mari.

Programul Ajungem MARI sărbătoreşte un an de educaţie prin joc pentru copiii din centre de plasament, an în care 350 de voluntari le-au devenit copiilor profesori, prieteni şi modele şi i-au încurajat să Ajungă MARI.

“Noi ne trăim acum visul pentru că am primit susţinere şi încurajare din partea familiei şi a prietenilor. Acum vrem să dăm mai departe şi să îi ajutăm şi pe cei care nu au fost la fel de norocoşi.”, spun membrii trupei Les Elephants Bizarres.

Educaţie prin joc şi jocuri pentru oameni mari

Voluntarii merg săptămânal la copii şi susţin cursuri şi ateliere interactive, iar ca să îi atragă şi motiveze pe copii să înveţe, folosesc tot felul de jocuri.

Aşa că evenimentul va fi plin de JOACĂ: participanţii îşi pot “testa” cunoştinţele de matematică, română şi engleză în moduri haioase, prin concursuri de “Google Translate”, recitat poezie cu baloane cu heliu, sau probleme cu probabilităţi de oameni mari.

Vor fi prezente şi jocurile copilăriei: elasticul, coarda, “1, 2, 3, la perete stai”, ȚOMAPAN, şotron, telefonul fără fir şi multe altele.

Susţine voluntariatul!

Rolul evenimentului “Playground for Education” este de a susţine în continuare proiectul de voluntariat al Ajungem MARI, de care se bucură 400 de copii în Bucureşti şi care se extinde în ţară în Buzău, Cluj, Iaşi, Ilfov şi Timiş. Fondurile strânse din biletul de intrare vor fi folosite pentru materiale educaţionale, rechizite şi training-ul voluntarilor.

Totodată, concertul este o invitaţie la voluntariat. Tinerii care se înscriu voluntari le pot împărtăşi copiilor, timp de doua ore pe săptamană, pasiunile lor, de la engleză şi informatică, la muzică, cinematografie, dans sau magie. Dacă timpul nu le permite, pot participa lunar sau bilunar, însoţindu-i pe copii la muzee, spectacole, în parcuri. Înscrierile pentru modulul de vară se pot face până pe 31 mai. Mai multe detalii pe site  sau pe pagina de Facebook Ajungem MARI.

Împreună facem minuni cu costuri mici!

Șuie Paparude, Coma, Les Elephants Bizarres, Pixels şi Harlequin_Jack cântă pro bono pentru ca fondurile să meargă către educaţia copiilor din centre de plasament. Proiectul de volunariat a fost triplu nominalizat şi premiat la Gala Naţională a Voluntarilor, iar acum este în competiţie la Gala Societăţii Civile, la secţiunile de voluntariat şi eficientă/buget.

Evenimentul “Playground for Education” va avea loc pe 28 mai de la ora 20:00 la Berăria H. Detalii şi noutăţi pe pagina evenimentului.

Biletele costă 15 lei şi se pot cumpăra în seara evenimentului de la intrare sau online prin Eventbook.”

Prietenii de la Intuitext ne-au anunțat că tocmai au lansat un site pentru elevii care se pregătesc pentru evaluarea națională. Sperăm să-i ajute pe puștani să învețe mai ușor. Ia să vedem ce am aflat despre site:

Examenultau.ro reprezintă soluția pentru a intra la liceul dorit printr-o formulă completă de pregătire pentru examen.

Platforma cuprinde secțiuni de testare, învățare, recapitulare, evaluare, exersare, simulare examen și permite completarea cunoștințelor orientat și rapid, prin identificarea eficientă a zonelor unde elevul obține punctaj mic.

examenul tau evaluare nationala

Ce aduce nou platforma?

Platforma integrează tot ce este mai valoros, ajutând elevul să facă față cu succes examenului.

În primul rând, conține atât soluții personalizate de învățare și evaluare, cât și sfaturi pentru evitarea situațiilor în care emoțiile pot să devină copleșitoare și să scadă simțitor capacitatea cognitivă și puterea de concentrare. Prin simulările de examen, copilul dă teste ca și cum ar participa la Evaluarea Națională, reușind astfel să învețe să își gestioneze emoțiile, dar și să învețe din greșelile sale, fiind îndrumat de fiecare dată către zona de învățare unde are lacune.

În al doilea rând, acoperă 100% materia pentru Evaluarea Națională (matematică și română).

Produsul a fost realizat  de: profesioniști cu vastă experiență pedagogică, specialiști în tehnica învățării, profesori, psihologi, graficieni, specialiști video, programatori.

Mai multe despre platformă aici.”

Atelierul de desen a început pe 7 martie și deja a ajuns departe. Nu avem decât 3 copii la prima ediție, mare pierdere pentru cei care n-au aflat la timp! Nu-i nimic, îi așteptăm data viitoare, înscrierile se pot face de pe acum.

Atelierul e centrat pe personaj, asta îi amuză pe copii, mai ales că sunt încurajați să își imagineze povestea din spatele personajului – ce se întâmplă cu el în scena pe care o desenează, se s-a întâmplat înainte, ce va fi după?

atelier desen academia motanov

Diana Necșulescu, antrenoarea de desen, vă povestește ce se întâmplă la atelier, unde au ajuns toți 4 după primele 4 ședințe.

„Am ajuns la jumătatea atelierului și deja am parcurs aproape tot ce plănuisem eu să îi învăț, așa că ne mai rămân două săptămâni de aprofundat și experimentat. Copiii sunt foarte entuziaști, cu poftă de joacă pe hârtie și e un deliciu să creăm împreună personaje și să ne gândim la povestea din spatele desenului.

În primele 4 ședințe și-au ascuțit creioanele intens (mai au un pic și le termină) și au și dat gata câte-un bloc de desen, finalizat cu primele planșe în acuarelă. Am făcut mai întâi exerciții de tehnică (modulat linie de creion, desenat forme geometrice, valorație, laviuri de acuarelă), un pic de anatomie, apoi am trecut la experimentat pe planșe cu personaje și fundaluri, unde lucrurile nu au cum să iasă perfect din prima. La prima lecție de acuarelă, pe portretul la care picta o cursantă, negrul unei pupile s-a întins în tot restul ochiului. Eu nu știam cum am putea repara chestia asta, dar ea a venit cu soluția minunată de a-i pune o pereche de ochelari de soare și a rezolvat problema cât se poate de elegant.

Chicotim mult în timpul atelierului, ne și concentrăm atunci când le explic lucruri noi, iar eu sunt mândră că am cursanți care sunt atât de entuziasmați să deseneze.” (Diana Necșulescu)